Tillåt mig presentera...

STOORN, den enorma älgen! Det märks tydligt att jag är copyn i detta hushåll, men jag gör mitt bästa. Och kanske kan jag glädja mina vänner i norr med detta försök att återge allas vår stoorn i text. Cissi, du borde ju vara lite nöjd iallafall... Jag fortsätter starkt att marknadsföra Glommers!
Stoorn är en nyskapande turistattraktion, som med sina 45 meter upp till kronan är en imponerande skapelse i limträ. Anläggningen ska utgöra ett centrum för kommersiella turism- och upplevelseaktiviteter, med fokus på skogen och det vilda djurlivet. Stoorn ska inrymma bland annat restaurang, utställningslokaler, konsertsal och moderna konferensutrymmen. Placeringen på det 510 meter höga berget Vithatten erbjuder en milsvid utsikt till både fjällkedja och hav. Den uppseendeväckande träkonstruktionen har i framtiden unika möjligheter att bli ett byggnadsverk med stort nationellt symbolvärde.

"Stoorn är en nyskapande turistattraktion, som med sina 45 meter upp till kronan är en imponerande skapelse i limträ. Anläggningen ska utgöra ett centrum för turism- och upplevelseaktiviteter, med fokus på skogen och det vilda djurlivet. Stoorn ska inrymma bland annat restaurang, utställningslokaler, konsertsal och moderna konferensutrymmen. Placeringen på 510 meter höga Vithatten erbjuder milsvid utsikt till både fjällkedja och hav. Den uppseendeväckande träkonstruktionen har i framtiden unika möjligheter att bli ett byggnadsverk med stort nationellt symbolvärde."

Tack Emma för att du kan det här med bild. Tack Nina för undervisningen, utan dig hade jag aldrig kommit till insikten att en älg faktiskt kan vara gjord av enbart text. 

Hoj!

Kommentarer
Postat av: emma

haha w00t? vad har jag med saken att göra? det är du som är konstnärinnan!

2009-03-11 @ 07:57:05
URL: http://dettaeinten.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag menade mer att, tack för att du är AD så slipper jag ens försöka. :)

2009-03-11 @ 08:17:04
URL: http://dettaeinten.blogg.se/
Postat av: Martin T

Bra flickor! Fler inlägg om älgar då älgen är mitt favoritdjur. På andra plats på min djurlista kommer apan (ingen speciell apsort. Bara apan i allmänhet) och på tredje plats kommer surikaken!



Tack för mig!

2009-03-11 @ 17:57:35
Postat av: sara p.

Men Martin, det heter surikat ju. Med T.

(Jag gillar igelkottar)

2009-03-12 @ 19:24:30
URL: http://hannuochsarut.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag älskar den...och dig =)

2009-03-12 @ 23:34:24
Postat av: Frida

Älskar dig med, Cissi? :)

2009-03-15 @ 17:38:40
URL: http://dettaeinten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0