48h och en båt.

Sveriges största reklamtävling. Sveriges främsta reklamstudenter. 
En brief, en organisation och drygt 90 lag.
Vilken helg. 

Det är svårt att beskriva känslorna så här i efterhand. Dessa dagar har varit så otroligt intensiva och innehållsrika att ord knappt räcker till. På ett sätt är jag nöjd. Vi arbetade bra tillsammans i vår grupp, vi utformade en annons och lämnade in den i tid. Dessutom fick jag damma av min ringrostiga engelska ordentligt då vår strateg var en tysk utbytesstudent, vilket var spännande men också väldigt energikrävande... Någonstans innerst inne måste jag erkänna att jag önskade att det varit annorlunda. Det är grymt svårt att brainstorma på engelska och verkligen förmedla idéer, tankar, åsikter och känslor på det sätt man vill att de ska framstå. Det blev en utmaning i utmaningen, vilket självklart också varit en lärorik utmaning i utmaningen... 

På ett sätt är jag också väldigt missnöjd. Innan lagindelningen var klar var jag så grymt laddad inför denna tävling. Taggad till tänderna. När jag insåg att vi kanske skulle bli utan AD och att jag hade den ärofyllda uppgiften att översätta hela briefen för min tyska utbytesstudent rann energin ur mig. Jag ville ju köra igång direkt! Några timmar senare satt jag som tur var på ett fik med en AD och en strateg, vilket var skönt, men på något sätt var ändå tävlingsinstinkten oväntat låg. Kändes trist. Jag är trots allt en tävlingsmänniska ut i fingertopparna och jag måste erkänna att jag är besviken över min insats. Samtidigt också väldigt stolt över Kicki som vann hela skiten! Helt grymt bra att KY-Akademien visar var skåpet ska stå.

Som jag sa är jag till viss del nöjd och till en viss del missnöjd. Jag är också otroligt besviken på arrangemanget. De olika förutsättningarna lagen emellan har definitivt dragit ner tävlingens status i mina ögon, samtidigt som jag kan förstå att det är svårt att dela in lagen så att det blir exakt en strateg, en copy och en AD i varje lag. Men är det verkligen omöjligt? Det tror jag inte. Och utskriftsmöjligheterna för oss utan en Berghs- eller Forsbergselev var ju helt fruktansvärda. Helt plötsligt blev detta tävlingens tuffaste utmaning... Inte okej. Förlägg tävlingen i Göteborg nästa år så ska stockholmarna få uppleva att människor faktiskt kan dela med sig av sina ägodelar och inte vara så jävla dumsnåla. Ett tack ska dock riktas till utskriftshjälten på Forsbergs, du räddade dagen för många!

För er som är intresserade kan jag meddela att brödtext heter något så fint som mengentext på tyska. Och eldsjäl på svengelska heter naturligtvis firesoul. Om det är någon som har en bra översättning på det ordet så är jag mer än glad om ni vill dela med er!

För övrigt måste jag säga att vårt boende, trots mögel, vattenskador och dyr öl, räddade min helg. Och då menar jag egentligen inte boendet i sig, utan alla fantastiska klasskompisar som jag delat denna helg med. Ni är bäst. Att komma hem till båten kändes verkligen som att komma hem, lägga alla bekymmer åt sidan och bara ha kul tillsammans med er. Trygghet och lycka! De här åren kommer att bli helt fantastiska. 

Lag 91, du gjorde helgens bästa insats. Alla kategorier.

Kan dyka upp fler känsloyttringar om dessa dagar när energin återvänt. Just nu är detta allt jag har att säga. Bilder kommer också så småningom när jag har tillgång till min USB-sladd, nu ska jag sova i min lyxiga bussfåtölj.

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena Frida. Vi sitter å kikar på din o Emmas blogg. De är bra att du skäller lite på 08:orna! Snart kommer du hem igen till stan, vi längtar efter dig, kramar!

2009-03-29 @ 17:30:17
Postat av: Frida

Nog för att jag kan imponera ibland men inte så pass mycket att jag förstår vem det är som skrivit denna kommentar! Vem är ni anonyma människor? ;) Ja de förtjänar lite skäll idag känner jag. Inte mer än rätt. :) Ja fasen så kul, snart kommer jag hem! Då blir det mycket att prata om.. kram kram!

2009-03-29 @ 17:56:57
URL: http://dettaeinten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0