narkolepsi


De som känner mig väl vet att jag har för (o)vana att somna här och där, särskilt om jag förtärt alkohol, då är det mer regel än undantag. Detta är ju då ett fenomen som en del dagar är helt okontrollerbart, idag var en sån dag.

Igår somnade jag nog strax innan midnatt och sen ringde väckarklockan kl 5 i morse, varpå jag pallrade mig upp, packade väskan och satte mig på 6.20 bussen till Luleå. Jag var nog vaken sammanlagt 10 min av den resan, första och sista fem alltså. Resten av tiden sov jag som ett barn (resan tar 3 och en halvtimme). Sen var jag i Luleå, hängde med Stina, åt sushi nam nam, köpte en ny plånbok (äntligen) och en klänning (i just can't stay away). Kl 13.55 gick mitt flyg från Luleå till Stockholm och där hann jag nog inte ens fatta att jag somnade, för helt plötsligt var vi på Arlanda, en timme och tjugo minuter senare liksom. Hängde på Arlanda i över två timmar, åt lite mat, donade lite. 17.45 gick mitt plan vidare till Göteborg och jag hann sätta mig på planet och tänka "sen när säkerhetslampan släckts ska jag lyssna på en föreläsning" (till min sommarkurs, reds. anm.). Vaknade med väldigt ont i nacken när de ropade ut att vi skulle landa. Hoppsan hejsan, där försvann en timme till.

Man behöver alltså inte vara ett mattegeni för att räkna ut att jag sovit som ett mongo hela jäkla dagen och frågan är hur jag ska kunna sova i natt. Jag gäspar dock väldigt mycket, så det bådar gott. Men nästan 6 timmars powernappande under dagen lär ju ha satt sina spår så jag kommer säkert att vakna tre på natten - pigg och fräsch!

Take care now bye bye then!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0