Säljteknik och små vita bollar.

Nu gör jag något jag tänkt göra väldigt länge men inte gjort. Tyvärr hann min kära sambo före med lite klagomål... Med all rätt förstås. Skärpning i leden!

Säljteknik är något vi får lära oss i skolan denna och nästa vecka. Intressant och lärorikt måste jag säga. Idag fick jag veta att jag i en stressad arbetssituation tillhör den "influerande" beteendetypen... Det vill säga, målmedveten, bestämd och dynamisk men samtidigt personfokuserad och mån om andra människors välmående. Kanske stämmer ibland, ibland inte... Läraren var dock väldigt tydlig med att alla människor har en släng av alla typer - vilket känns skönt att veta för helst av allt ville jag vara mittemellan... Inte i ett hörn.

Jag gillar inte riktigt att bli satt i fack. Svart på vitt. Jag blir irriterad för att det säger så lite om människan i sig, även om jag vet att det bara är kopplat till en viss situation och även om jag hör att läraren säger att vi alla har en blandning av egenskaper från olika typer av beteendeprofiler. Jag börjar bara fundera varför vi ens gör en sådan övning när det hur som helst inte visar hela sanningen... Det stämmer ju inte, det säger ju sig självt... Ja, jag vet inte. Jag kanske överdriver. Det kanske är kul att veta att om alla mina egenskaper vore extrema så skulle jag vara si och så? Aja, alla kan ju inte tycka det heller, så jag låter  bli. 

Nej, nu ska jag fundera på refrängen... Är helt slut efter en kväll på ranchen och en timmes promenad hem.

Hoppas du har det bra i norr Emma! Göteborg och Brämaregatan saknar dig.
Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0