Sommar i Norr.

Blev erbjuden sommarjobb tidigt denna vår. När erbjudandet kom, hade jag egentligen ingen aning om jag ville jobba i Skellefteå eller i Göteborg denna sommar... Det var inte så lätt att veta hur bra jag skulle trivas eller hur stor hemlängtan jag skulle komma att ha efter bara några veckor i en ny stad. Tack vare en snäll chef och en flexibel arbetsgivare blev lösningen ganska ultimat: halva sommaren i Skell, halva i Göteborg. 

Nu har jag varit hemma i Skell en vecka och detta har jag insett:
När jag är i Skellefteå saknar jag Göteborg och den lilla familj som jag skaffat där.
När jag är i Göteborg saknar jag min familj här i Skell. 
- Jag är en splittrad flicka. 

Nåväl. I helgen har Anders varit på besök och därmed har en liten bit av min lilla Göteborgsfamilj befunnit sig i Skellhell vilket lättat på min saknad till den underbara staden i Väst. Helgen har varit intensiv, det är ju så grymt mycket man vill visa under så kort tid! Trots att staden är liten, finns det mycket man skulle kunna hitta på så länge vädret är fint och tiden räcker till... Vi har i alla fall hunnit:


Ätit och umgåtts


mm mm mm - lite midsommarsnacks och Cissis Baja Päron. 

'
Tittat på fiskar i nät och grillat ute vid havet. 

Och nu blev datorn så himla seg så det blir inga fler bilder. Förutom laga, äta och titta på mat så har vi spelat golf i sinne och sovit i solen.

Skellhell är inte så olikt Göteborg egentligen... Bara lite. 

Puss puss!

Kommentarer
Postat av: emma

saknar saknar saknar dig!

2009-06-22 @ 01:21:18
URL: http://dettaeinten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0