Nej. Jag tycker verkligen inte om det här.

Att vara hemma från jobb eller skola, det är verkligen inte min grej. Andra dagen jag är hemma från jobbet nu och det känns inte alls bra. Arbetsmoralen svider i maggropen. Att jag är sjuk, det vill säga ha ont i halsen, knappt kan prata, är snuvig etc etc spelar inte någon roll... Jag får ändå ont i magen för att jag inte kämpar mig själv till jobbet denna morgon heller.
Arbetsmoral är bra. Det gillar jag. Men samtidigt vore det skönt att kunna tillåta sig själv acceptera att det kanske inte är så bra att prata i telefon när man knappt har en röst som bär? Nej nej, att vara hemma och kurera sig är ändå underlägset arbetsmoralens ständiga påpekande att hemma borde du inte vara, gör ditt jobb för fan.

Så kan det kännas en onsdagsmorgon som denna.

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0