påskledighet

Det är många som är lediga nu under påsken; jag, Frida, resten av klassen och även mitt lukt- och smaksinne. Eftersom jag mestadels ätit nyponsoppa de senaste dagarna har jag inte riktigt märkt det förrän idag, jag hara bara tänkt att nyponsoppan är tämligen smaklös för att den är sockerfri. Idag var jag dock tvungen att ta mig till affären för att införskaffa diverse förnödenheter såsom mer nyponsoppa, men även duschcreme (man måste visst tänka på hygienen även om man är sängliggande). På affären hade de inte den duschcreme jag vanligtvis brukar köpa så jag tog någon annan som såg fin ut och luktade lite, tyckte "näe, den här luktar ju inget, undrar om den är för allergiker?" och ställde tillbaka den. Tog en annan som såg bekant ut då jag haft en hudlotion från samma märke som jag vet luktar gott, men nej, den luktade inte mkt den heller så jag ställde tillbaka den och det var i detta ögonblick som det slog mig; det är nog inte duschcremen det är fel på, det är nog jag! Så jag tog helt sonika den som hade finast förpackning, så får vi hoppas att jag inte kommer att gå runt och lukta karl sen.

På väg hem plockade jag med lite sushi och tänkte att jag skulle lyxa till det med lite sånt (sushi och nyponsoppa är det enda jag kan tänka mig att äta under denna brakinfluensa och konstanta illamående sen i söndags) men till min stora besvikelse så är även mitt smaksinne borta, inte ens wasabin smakade något och tro mig, jag smakade! Scary.

Nu ska jag se film och försöka äta lite chips, vilket är ett totalt slöseri egentligen. Frida, jag hoppas du har det riktigt trevligt uppe i Skellefteå och om jag skulle ha råkat smitta ner dig så ber jag hundra gånger om ursäkt för det. Jag lovar att langa nyponsoppa åt dig på tisdag i så fall!

Glad påsk till er alla och framförallt till mitt lukt- och smaksinne, hoppas ni har det bra var ni än är!

Take care now bye bye then!

Kommentarer
Postat av: Frida

This is skellefte writing! (tänk eurovision contest...) Kan meddela att jag inte har blivit smittad (än så länge) och om jag blir det skyller vi på mamma för hon hostar mer än hon pratar just för tillfället! Känns inge bra att jag inte är hemma och tar hand om dig, det är ju det sambos är till för! Men om jag blir sjuk så åker ju du också hem snart, så då är vi even. Bara för mig att se till o bli smittad då. Får jobba på det.



Saknar dig, hoppas du blir frisk snart! KRAM!



Ps. det gör inget om du luktar som en karl när jag kommer hem, det är helt okej med mig. bara så du vet.

2009-04-10 @ 00:45:45
URL: http://dettaeinten.blogg.se/
Postat av: Frida

...Kom på att vi inte alls blir even. Du köpte ju Proviva åt mig när jag var sjuk förra veckan.



Fan. Jag ligger efter i sköta-om-sin-sambo-statistiken. Får jobba på det med. :)

2009-04-10 @ 00:47:46
URL: http://dettaeinten.blogg.se/
Postat av: emma

haha nääe, jag tror vi ligger rätt lika.. jag har faktiskt fått godis av dig någon gång när jag vart trött eller så, och bilpåsen! icke att förglömma! där var det ju verkligen tanken som räknades! :)



jag saknar dig med hjärtat, men vi ses snart! kram!

2009-04-10 @ 09:27:15
URL: http://dettaeinten.blogg.se/
Postat av: Heidi

Hejsan Emmagumman!



Krya på dig lilla påskkärring! Kram från oss

2009-04-10 @ 21:37:01
URL: http://tigerapa.bloggspot.com
Postat av: Anders

Rosé, rosé, potatiste. Krya på dig!

2009-04-11 @ 19:32:12
URL: http://www.ilovejens.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0