Dagen efter kvällen före.

"Kvällen var fruktansvärd fram till elva, sedan fick man en hjärnblödning sju minuter över"

Ett ganska talande citat över gårdagskvällen och äntligen har jag en sekund över att skriva hur fantastiskt detta är. En liten stad som Skellefteå är i SM-slutspel i hockey efter att Kimmo Koskenkorva, 102 minuter och 1 sekund in i matchen, snyggt sprättat in pucken i nätet bakom Noronen i Linköpings mål. Vilken kväll. Vilken känsla. Vilken stämning.

Linköping, ett av elitseriens absoluta topplag är utslaget av Skellefteå. I Cloetta Center till och med. Skellefteå möter nu Färjestad i en förhoppningsvis lika jämn och dramatisk semifinalomgång med start på torsdag. Detta kommer att bli helt fantastiskt och jag kan lova att jag är sugen på att styra kosan till Karlstad och se lagen drabbas live på plats... Om bara tid och pengar fanns att tillgå!

Nu blir det "ÄLSKA 0910" halsbandet i ytterligare en och en halv vecka i sträck, det ska minsann aldrig av igen.

Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Cissi

Du får nog ändå chansen att se SAIK i slutspel. Om J18 vinner en match till mot Brynäs spelar de semifinal mot Frölunda på söndag. Då kan du se bakishockey och heja på Rasse Basse.



Han kom förresten med i landslaget så jag drar till Åland den 2-4 april och kikar.



Kramar

2009-03-18 @ 12:59:00
URL: http://www.ceciliaedstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0