att arbeta på egen hand



Jani, så här kan en arbetsskada se ut. Bilden är tagen på toaletten på akuten, fem timmar efter att skadan skedde och det ser rätt fräscht ut. Om ni ser det vita på bilden, mitt bland allt blod, så är det fettvävnad som sticker ut hehe. Tre stygn slutade kalaset på och jag är nu handikappad och borde vara arbetsbefriad från disk och sånt, men har ju ingen annan som kan göra det åt mig. Fingret är bandagerat nu och får inte vätas de två första dagarna, så jag har två frågor, hur ska jag kunna duscha? Och hur ska jag kunna tvätta ansiktet? Well, det lär visa sig ikväll.

Om ni undrar så skar jag mig när jag öppnade en sån konservburk som har en öppningsanordning på locket, var stressad och drog upp den och på något vis hamnade mitt finger någonstans där, skiten var ju sylvass. Eftersom jag har något fel på min smärttröskel så var jag helt chill, tog av mig plasthandskarna och gick iväg och sköljde händerna för att se att det blödde en hel del. Så jag tog lite papper runt fingret och frågade en jobbarkompis efter plåster och vi gick iväg för att plåstra om det. Så hittade hon något vanligt plåster varpå jag sa att jag inte trodde det räckte och då ville hon se hur det såg ut och höll på att kräkas. Sjukt mkt blod. Så jag gick till min chef och frågade om större plåster och vi gick till ett annat förbandsskåp och hon tyckte vi skulle tejpa igen såret, men de lossnade ju bara pga allt blod. Så efter att vi båda var nedblodade tog vi hushållspapper och virade runt fingret och tejpade loss av bara helvete och sen blev jag ivägskickad till akuten.

Haha just det, jag tyckte att ett akutbesök var onödigt så jag sa åt min chef, and i quote "äh, men tejpa bara kanterna så det inte läcker så är det lugnt!"

Med tanke på min fascination för blod, sår, skador, stygn, etc, etc, var jag sjukt nöjd när det syddes och donades hihi.

Take care now bye bye then!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Liz Rees

Herre gu blev det så illa =S

Jag hade ju åkt till akuten på en gång,

men du tog rast istället XD

2009-06-30 @ 19:41:50
URL: http://www.lizrees.se
Postat av: emma

haha what can i say? jag är hardcore. :P

2009-06-30 @ 19:58:08
URL: http://dettaeinten.blogg.se/
Postat av: Frida

Och då återstår bara en fråga:

Hur kan denna hardcore brud vara så förskräckligt rädd för spindlar?



Ingen som vet. Ingen kommer nånsin att veta.



Ciao Bella! (Och ta det lugnt med konservburkarna i fortsättningen :))

2009-06-30 @ 23:20:14
URL: http://dettaeinten.blogg.se/
Postat av: emma

hahahaha! touché!

2009-07-01 @ 08:00:52
URL: http://dettaeinten.blogg.se/
Postat av: Maria

Emma...

Jag känner med Dig.

Fick lov och kolla på bilden inte 3 men 5 gånger innan jag verkligen insåg att det: 1. var ett finger. 2. var Ditt finger. 3. var riktigt läbbigt...



Men döh...

Jag lever fortfarande på goa minnen (och ominnen) från midsommar.

2009-07-06 @ 13:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0